Bandy-VM + LO = Sant

Försäkringar LO-distriktet är med på bandy VM i Sandviken och delar ut information till besökarna 29 januari till 5 februari.

Foto: Kjell Andersson

Målsättningen med LO-distriktets medverkan är att prata avtalsförsäkringar och kollektivavtalets värde. LO är i Göransson Arena från 29 januari, med ståbord, rollups, informationsmaterial och inte minst med försäkringsinformatörer. Första matchen är Sverige-Finland och startar 15.00, med invigning från 14.00.

Från 1 februari dubblerar LO mellan Göransson Arena och Bandy-byn mitt i Sandvikens centrum. I Bandy-byn finns artister, restauranger och teman som fest & party med internationell prägel, eller varför inte träffa bandyspelare och landslagscoacher? Lördag 4 februari är det familjedag. Då hoppas informatörerna träffa barnfamiljer och prata föräldrapenningtillägg.

Intill restaurangen Church vid Stadshuset finns det orange-gröna Facket Försäkrar-tältet. Där spelar vi curling – kom förbi och testa!

LO är stärkta av informationsinsatser som gjordes under 2015 och 2016 där LO träffat tusentals sjukskrivna, föräldrar och allmänhet som har uppskattat närvaro på köpcentra, torg, och badhus.

Även icke medlemmar kan få hjälp. Det finns alltid någon fråga för alla där LOs informatörer personligt kan hjälpa till att fylla informationsbehovet. Vi påminner bland annat pensionärsgruppen att inte missa sitt bostadstillägg, vilket 150 000 pensionärer går miste om varje år.

LOs försäkringsinformatörer kommer från närområdet Sandviken, Valbo, Kungsgården, Långshyttan och som längst ifrån Borlänge.

Du träffar:
Tarja Lindberg Kommunal Mitt
David Aura, Elektrikerna
Joakim Sköld, IF Metall
Curt Lindström, GS – projektledare och ansvarig
Peter Ahlmén, IF Metall
Stig Axelsson, IF Metall
Johanna Rydström, Handels,
Patrik Fransson, Transport
Kjell Andersson, LO och ansvarig
Magnus Dawest, Transport
Johan Thysell, Transport
Göran Edvinson, IF Metall
Charlotte Englund, HRF
Camilla Andersson, Folksam.

På bilden saknas Stig Axelsson och Magnus Dawest.

(�