Dokumentär: SOS Europa ikväll i Gävle

Internationellt LO-distriktet medverkar tillsammans med Europahuset på en filmvisning av dramadokumentären SOS Europa i Gävle ikväll.

Varje år uppmärksammar Gävle kommun veckan kring Europadagen som infaller den 9 maj. Det görs genom att arrangera seminarier, föreläsningar och andra aktiviteter där EU och Europa står i fokus. Europahuset är med och arrangerar en aktivitet redan första dagen:

Måndag 9 maj

SOS Europa – vad händer om EU faller samman? Vad är värt att kämpa för?
Förvaltningshuset, Kyrkogatan 22, 18:00-20:15
(Fika serveras från 17.30)

Det är osäkra tider i Europa och världen. Hur påverkar det EU och oss? Vi bjuder in till filmvisning av dramadokumentären SOS Europa samt efterföljande diskussion som leds av Yoomi Renström, ledamot i EU:s Regionkommitté.

Arrangörer: Internationella kontoret, Gävle kommun, Folkuniversitetet och Europahuset Gävleborg

Anmälan per e-post till: viktor.rasjo@lo.se

LO-distriktet i Dalarna och Gävleborg är medlemmar i Europahuset Gävleborg. Europahuset vill medverka till att invånarna i Gävleborgs län får bättre kunskaper och möjligheter att möta Europa genom att etablera europeiska nätverk, att skapa engagemang för, och stimulera till debatt i internationella frågor.

LO-distriktet ser möjligheten att via Europahuset tillvarata medlemmarnas möjligheter att utbilda sig samt att även kunna få stöd i eventuella projekt.

Läs mer om Europahuset.